20 Mayıs 2019 Pazartesi

WEBQUEST ÇALIŞMASI


  İNSAN VE ÇEVRE İLİŞKİSİ




              GİRİŞ
Yaşamımızı devam ettirmek için sürekli çevre ile ilişki halindeyiz. Bu ilişkinin çevreye hem yararları hem de zararları vardır. Peki çevreye nasıl zarar veriyoruz ve ne gibi yararlar sağlıyoruz biliyor musunuz? Çevre ile nasıl ve neden ilişki halinde olduğumuzu önce sorgulamaya sonra da ilişkimizi olumlu yönde geliştirecek özgün yollar bulmaya ne dersiniz?
Bu çalışma sonucunda çevre sorunlarının insan sağlığı üzerinde ne gibi olumsuz etkileri olduğunu; çevrenin bizi nasıl etkilediğini öğrenecek, bizim çevreye verdiğimiz zararları kavramış ve bu zararları azaltacak çözümler üretmiş olacaksınız. Bu sayede karşılaştığınız çevre sorunlarına pratik çözümler bulabileceksiniz.
 

               GÖREV
Gruplar oluşturulduktan sonra sizden istenen görevler sırasıyla şunlardır:

Görev 1: Size verilen konu kapsamlı bir şekilde araştırıldıktan sonra 5 sayfadan oluşan rapor hazırlayınız.

Görev 2: Sınıfta sunum yapmak için hazırlanınız.  Grup üyelerinin uyum içerisinde olmasına dikkat ediniz. Sunum esnasında kullanacağınız 25 slayttan oluşan bir power point  sunusu hazırlayınız.

Görev 3: Konunuz ile ilgili, mesaj içerikli, açık anlaşılır bir drama etkinliği hazırlayınız. Bu drama etkinliğinin reklam biçiminde olması istenmektedir. İletişim becerilerinizi etkili kullanmaya özen gösteriniz.
Yerine getirmeniz gereken bu görevlerin ders saatleri içerisinde öğretmen kontrolünde olması esastır.
 

                SÜREÇ
1.      Grup: İnsan ve çevre arasındaki etkileşimin önemi ve çevre kirliliğinin insan sağlığı üzerinde olumsuz etkilerini ifade etme

2.      Grup: Yakın çevrenizdeki veya ülkemizdeki bir çevre sorununu açıklayıp çözümüne ilişkin öneriler sunma

3.      Grup: İnsan faaliyetleri sonucunda gelecekte oluşabilecek çevre sorunlarını tespit etme

4.      Grup: İnsan ve çevre etkileşiminde yarar ve zarar durumlarını örnekler üzerinde açıklama
Yukarıda gruplara verilen konulardan size düşen konu üzerinde çalışma yapacaksınız.
1. HAFTA : Size verilen konuyu belirtilen kaynaklar doğrultusunda araştırıp kavradıktan sonra kendi cümlelerinizle 5 sayfalık bir rapor hazırlayın. Rapora bütün grup üyelerinin fikirlerine yer veriniz.  
2. HAFTA : Öğrendiğiniz bilgiler doğrultusunda 25 slayttan oluşan bir power point sunusu hazırlayınız . Sunuyu hazırlarken punto, renk uyumu, yazı stili gibi kriterlerin uyumlu olmasına dikkat ediniz. Ayrıca bu sunudan derste 15- 20 dakikalık zaman diliminde konuyu özetler nitelikte  yapacağınız sunumda yararlanacaksınız. Sunum yaparken grup üyelerinin uyumlu olması gerekmektedir. Sunuma bütün üyelerin eşit derecede katılması esastır.
3. HAFTA : Konunuzu açıklayan, öğreten, mesaj içerikli bir drama etkinliği hazırlayacaksınız. Hazırlanan dramalar özgün, yaratıcı olmalıdır. Grup üyeleri drama etkinliği sürecinde kendilerini rahat ve güvende hissetmeliler. Bu nedenle rol dağılımını iyi yapmalısınız. Dil becerilerinizi etkin ve doğru kullanmaya özen gösteriniz.
Bu hafta ilk iki grup etkinliğini sergileyecektir. Drama sonunda sınıfta konu ve etkinlik tartışması yapılacaktır. Öğrencilerin düşüncelerini saygı çerçevesi içerisinde özgürce ifade etmeleri beklenmektedir.
4.HAFTA :  3 ve 4.  Gruplar drama etkinliklerini sergileyeceklerdir. Sizlerden beklenen önceki hafta yapılan tartışmadan etkilenip olumsuz tavırlar sergilememenizdir.
 

                 KAYNAKLAR
 Konunuz ile ilgili çeşitli kaynaklar aşağıda sıralanmıştır. Bunlardan yararlanınız
Çalışmalarınız esnasında size yardımcı olabilecek birkaç video aşağıda verilmiştir.
Sunu hazırlarken size yol gösterecek örnekler aşağıda verilmiştir. Bu örnekler aynı zamanda konuyu farklı açılardan ele almanızı sağlayacaktır.


    DEĞERLENDİRME


  
      ZAYIF
         (1)
 
      ORTA
         (2)
   
         İYİ
          (3)
   
     ÇOK İYİ
         (4)
    
PUAN
Yapılan araştırmaların rapora aktarılması
Konu ile ilgili rapor hazırlanmamıştır
Araştırmalar yorumlanmadan rapora aktarılmıştır
Rapor konu ile ilgili gerekli bilgileri içermekte fakat kaynakça ve içindekiler hazırlanmamıştır
Rapor bütün kriterler göz önüne alınarak hazırlanmıştır

Sunuda belirlenen kriterlerin varlığı
Sunuda belirlenen kriterlerden yalnızca konuya uygunluk göz ününe alınmıştır
Sunu konuya uygun hazırlanmış ve 25 slayttan oluşmuştur
Sunuda istenen kriterlerin bir tanesi eksiktir
 Belirlenen kriterlerin hepsi sunuya düzgün bir şekilde aktarılmıştır

Gruplara verilen konuların sınıfta sunulması
Sunum esnasında bazı yanlış bilgiler aktarılmıştır
Sunumda verilen bilgiler doğru fakat grup üyeleri arasında uyum problemi yaşanmıştır
Grup uyumu sağlandığı halde hazırlanan sunudan yeterince yararlanılmamıştır
Sunumda grup üyeleri birbiriyle ve sunuyla uyum içerisinde hareket etmiştir

Drama etkinliği
Drama ile verilmek istenen mesaj izleyiciye aktarılamamıştır
Drama açıklayıcı, öğretici ve mesaj içerikli olmasına rağmen dil becerileri etkin kullanılmamıştı
Sergilenen drama etkinliğinde görsel öğelerin eksikliği dışında bütün kriterler yerine getirilmiştir
Sergilenen drama etkinliğinde hiçbir eksiklik bulunmamasının yanında hiçbir aksaklık yaşanmamıştır

Drama    etkinliklerinden sonra yapılan tartışmalar
Grup üyelerinin 1-2 tanesi tartışmalara katılmamıştır
Grup üyelerinden 1-2 tanesi kendilerine yapılan eleştirilerden etkilenip fikir beyan etmişlerdir
Grup üyeleri tartışmaya katılmasına karşın verim elde edebilecekleri fikirler öne sürmemişlerdir
Tüm grup üyeleri tartışmanın amacını anladıklarını belirten fikirle öne sürmüştür

TOPLAM









               SONUÇ
Size  verilen görevleri yerine getirerek şunları öğrendiniz :
Grup oluşturma ile ; çalışmalarınızı grup halinde yürüterek işbirliği içinde hareket etmeyi, insanları dinlemeyi, başkalarının fikirlerini dinlemeyi ve farklı görüşleri birleştirmeyi öğrendiniz. Ayrıca etkinlikleri beyin fırtınası yapmanızı geliştirecek nitelikte olduğu için size yarar sağlamıştır.
Araştırma ve rapor ile ; öncelikle size verilen konu ile ilgili bilgi sahibi oldunuz. Ardından öğrendiklerinizi yazılı hale getirmeyi, bunu yaparken uyumlu olmayı öğrendiniz.
Sunu hazırlama ve sunum yapma çalışmaları ile ; sunu hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususları, sunudan nasıl yararlanılacağını, materyal kullanarak etkili sunum yapmayı öğrendiniz.
Drama ve drama sonu tartışma etkinliği ile ; drama etkinliği size grupça drama etkinliği hazırlamayı, rol yapmayı, yaratıcı düşünmeyi öğretirken tartışma yapmanız da daha iyi değerlendirme ve analiz yapmayı öğretmiş oldu.









               ÖĞRETMEN SAYFASI
DERS : Fen Bilimleri
KONU : İnsan ve Çevre İlişkisi
ÖNERİLEN SÜRE : 10 ders saati
SINIF : 5
KAVRAMLAR : Çevre kirliliği, çevreyi koruma ve güzelleştirme, insan – çevre etkileşimi ( insanın çevreye etkisi), yerel ve kültürel çevre sorunları
KAZANIMLAR :
F.5.6.2.1 İnsan ve çevre arasındaki etkileşimin önemini ifade eder.
                Çevre kirliliğinin insanların sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerine değinilir.
F.5.6.2.1 Yakın çevresindeki veya ülkemizdeki bir çevre sorununun çözümüne ilişkin öneriler sunar.
F.5.6.2.3 İnsan faaliyetleri sonucunda gelecekte oluşabilecek çevre sorunlarına yönelik çıkarımda bulunur.
F.5.6.2.4 İnsan – çevre etkileşiminde yarar ve zarar durumlarını örnekler üzerinde tartışır.
NOT : Dersin işlenişi ve öğrencilerin çalışmalarını sergileme tarihleri konu ile ilgili özel gün ve haftalara denk gelirse hazırlanan drama etkinlikleri okuldaki tüm öğrencilerin önünde sergilenebilir. Konu ile ilgili bazı özel tarihler şunlardır:
Ø  5 – 11 Haziran Çevre Koruma Haftası
Ø  26 Eylül Dünya Çevre Sağlığı Günü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder